مجید تریوه
مجید تریوه

مجید تریوه

روش تدریس الگوی ساختن گرایی

بحث گروهی، قضاوت عملکرد، الگوی ساختن‌گرایی

در الگوی ساختن‌گرایی، دانش‌آموزان پس از تعامل مستقیم با تجارب خود در محیط یادگیری به آموزش فعال می‌پردازند؛ به جمع‌آوری داده‌ها، استدلال و داده‌پردازی‌های هوشمندانه، ساخت الگوهای ذهنی و اکتشاف فردی دست می‌زنند؛ با مدیریت شخصی محیطِ یادگیری و مسئولیت‌پذیری نسبت به گروه به انجام تکالیف یادگیری معنی‌دار و دانش‌پروری اقدام می‌کنند و در پایان خود مفهوم مورد نظر را شکل می‌دهند.

     یکی از مهمترین نکات برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده ی هدفمند از حواس پنج‌گانه است. مهمترین ابزاری که دانش‌آموزان برای شناخت پیرامون خود دارند، حواس آن‌هاست که باید معلّم آن را پرورش دهد، به طوری که نگاه کردن دانش‌آموزان به پدیده‌های اطرافشان با یک انسان معمولی متفاوت باشد، یا دقت گوش دادن آنها به گونه‌ای دیگر باشد. لازم است همکاران محترم در استفاده از روش‌های آموزش همواره به پرورش حواس پنج‌گانه دانش‌آموزان توجه داشته باشند.

تذکر مهم:در کل مراحل این الگو به هیچ وجه مستقیماً به خالق آفریده‌ها اشاره نکنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.