کتاب ‹‹ صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری ››
راهنمای اجرای ارزشیابی کیفی – توصیفی در دبستان
این کتاب جدید ترین ، کاملترین و جامعِ ترین کتابی است که در موضوع ارزشیابی کیفی – توصیفی با رویکرد کاربست کلاسی و خودآموزی تالیف شده است .
مراکز پخش: تهران - انتشارات زندهاندیشان و کورش
چاپ .
77685164- 77685196- 09121438115
چرا این کتاب؟
اول اینکه نگارنده در حوزه ارزشیابی کیفی – توصیفی در طول سالهای اجرای برنامه، با توجه به نیاز مجریان و معلمان، کتابهای:
1) مدیریت پوشه کار؛ جورچین ِدانستن، توانستن و به کار بستن در ارزشیابی کیفی- توصیفی؛
2) سنجش مشاهدهای؛ شیوهای نو در خدمت ارزشیابی کیفی – توصیفی؛
3) مدیریت بازخورد؛
4) بهبود یادگیری با آزمونهای مداد –کاغذی؛
5) خود سنجی و همسال سنجی؛ مقصد ارزشیابی کیفی –توصیفی را،
تألیف نموده است و هرکدام از آنها با توجه به چاپهای بسیار، توسط چندین انتشارات، چاپ و توزیعشده است و درنتیجه ممکن است برای معلمی که بخواهد، همهی آنها را در اختیار داشته باشد، جمعآوری آنها، دشواریهایی را در پی داشته باشد و از طرفی، مبلغ قابلتوجهی نیز باید هزینه کند؛ لذا باهدف دسترسی آسان و ارزان، برای علاقهمندان، این کتابها با ویرایش جدید و حذف و اضافههای لازم، در یک مجموعه (صفرتا بیست ارزشیابی برای یادگیری) جمعآوری گردید.
دوم اینکه با توجه به نبود یک منبعِ جامعِ واحد، با کاربرد کلاسی، با نگاه خودآموزی و خود یاریگری برای دانشافزایی، مایهوری و مهارت بخشی به معلمانی که، امکان حضور در کلاسها و کارگاههای تخصصی آموزگاری را ندارند، ضرورت داشت که علاوه بر کتابهای مذکور، چهار بخش جدید، همراه با مبانی پوشه کار الکترونیکی برای اولین بار و اهداف و نشانه های یادگیری به این مجموعه اضافه شود؛
لذا کتاب «صفرتا بیست ارزشیابی برای یادگیری» در 528 صفحه و نه بخش
شامل:
بخش اول: ارزشیابی کیفی – توصیفی به روایتی دیگر؛
بخش دوم: کلیاتی از ارزشیابی تحصیلی؛
بخش سوم: کلیاتی از ارزشیابی کیفی – توصیفی؛
بخش چهارم: سنجش پروندهای (پوشه کار) جورچین ِدانستن، توانستن و به کار
بستن در ارزشیابی کیفی- توصیفی؛
بخش پنجم: ساخت و تهیهی آزمونهای مداد – کاغذی؛
بخش ششم: خود سنجی و همسال سنجی، مقصد ارزشیابی کیفی- توصیفی؛
بخش هفتم: سنجش مشاهدهای، شیوهای نو در خدمت ارزشیابی کیفی- توصیفی؛
بخش هشتم: بازخورد توصیفی؛
بخش نهم: اهداف و نشانههای یادگیری،
بازنویسی و ویرایش شده است و در کم و کیف آن نیز هیچ
ادعایی ندارد؛ که به حتم باور دارد با دریافت دانش، معلومات، تجارب و بازخوردهای
معلمان و اساتیدِ فرهیختهیِ دل سوز و فرزانه، و اعمال آنها در ویراستهای بعدی،
کاملترین مجموعه در این رابطه، گرد خواهد آمد.
باشد مطالب این کتاب،که بازتاب بخشی از مطالعات و پژوهشهای
سالیانِ بسیار و باورهایِ آموزشیِ شعلهورِ نگارنده است، زمینهی کاربست آسان
ارزشیابی کیفی – توصیفی را در دبستان، فراهم گرداند و جامعهی آموزشوپرورش را، در
میسر مدرسه خواستنیِ دستیافتنی، بیشازپیش یاریگر باشد