مجید تریوه
مجید تریوه

مجید تریوه

کتاب : صفر تا بیست ارزشیابی برای یاد گیری

کتاب ‹‹ صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری ››

راهنمای اجرای ارزشیابی کیفی – توصیفی در دبستان

 

این کتاب جدید ترین ، کاملترین و جامعِ ترین کتابی است که در موضوع ارزشیابی کیفی – توصیفی  با رویکرد کاربست کلاسی و خودآموزی تالیف شده است .

 

 

مراکز پخش:   تهران -  انتشارات زنده‌اندیشان و کورش چاپ .
77685164- 77685196- 09121438115

چرا این کتاب؟

اول این‌که نگارنده در حوزه ارزشیابی کیفی – توصیفی در طول سال‌های اجرای برنامه، با توجه به نیاز مجریان و معلمان، کتاب‌های:

1) مدیریت پوشه کار؛ جورچین ِدانستن، توانستن و به کار بستن در ارزشیابی کیفی- توصیفی؛

2) سنجش مشاهده‌ای؛ شیوه‌ای نو در خدمت ارزشیابی کیفی – توصیفی؛

3) مدیریت بازخورد؛

4) بهبود یادگیری با آزمون‌های مداد –کاغذی؛

5) خود سنجی و همسال سنجی؛ مقصد ارزشیابی کیفی –توصیفی را،

تألیف نموده است و هرکدام از آن‌ها با توجه به چاپ‌های بسیار، توسط چندین انتشارات، چاپ و توزیع‌شده است و درنتیجه ممکن است برای معلمی که بخواهد، همه‌ی آن‌ها را در اختیار داشته باشد، جمع‌آوری آن‌ها، دشواری‌هایی را در پی داشته باشد و از طرفی، مبلغ قابل‌توجهی نیز باید هزینه کند؛ لذا باهدف دسترسی آسان و ارزان، برای علاقه‌مندان، این کتاب‌ها با ویرایش جدید و حذف و اضافه‌های لازم، در یک مجموعه (صفرتا بیست ارزشیابی برای یادگیری) جمع‌آوری گردید.

دوم اینکه با توجه به نبود یک منبعِ جامعِ واحد، با کاربرد کلاسی، با نگاه خودآموزی و خود یاریگری برای دانش‌افزایی، مایه‌وری و مهارت بخشی به معلمانی که، امکان حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های تخصصی آموزگاری را ندارند، ضرورت داشت که علاوه بر کتاب‌های مذکور، چهار بخش جدید، همراه با مبانی پوشه کار الکترونیکی برای اولین بار و  اهداف و نشانه های یادگیری به این مجموعه اضافه شود؛

لذا کتاب «صفرتا بیست ارزشیابی برای یادگیری» در 528 صفحه و نه بخش شامل:
 بخش اول: ارزشیابی کیفی – توصیفی به روایتی دیگر؛
 بخش دوم: کلیاتی از ارزشیابی تحصیلی؛
 بخش سوم: کلیاتی از ارزشیابی کیفی – توصیفی؛
 بخش چهارم: سنجش پرونده‌ای (پوشه کار) جورچین ِدانستن، توانستن و به کار بستن در ارزشیابی کیفی- توصیفی؛
 بخش پنجم: ساخت و تهیه‌ی آزمون‌های مداد – کاغذی؛
 بخش ششم: خود سنجی و همسال سنجی، مقصد ارزشیابی کیفی- توصیفی؛
 بخش هفتم: سنجش مشاهده‌ای، شیوه‌ای نو در خدمت ارزشیابی کیفی- توصیفی؛
بخش هشتم: بازخورد توصیفی؛
بخش نهم: اهداف و نشانه‌های یادگیری،

  بازنویسی و ویرایش شده است و در کم و کیف آن نیز هیچ ادعایی ندارد؛ که به حتم باور دارد با دریافت دانش، معلومات، تجارب و بازخوردهای معلمان و اساتیدِ فرهیخته‌یِ دل سوز و فرزانه، و اعمال آن‌ها در ویراست‌های بعدی، کامل‌ترین مجموعه در این رابطه، گرد خواهد آمد.
    باشد مطالب این کتاب،که بازتاب بخشی از مطالعات و پژوهش‌های سالیانِ بسیار و باورهایِ آموزشیِ شعله‌ورِ نگارنده است، زمینه‌ی کاربست آسان ارزشیابی کیفی – توصیفی را در دبستان، فراهم گرداند و جامعه‌ی آموزش‌وپرورش را، در میسر مدرسه خواستنیِ دست‌یافتنی، بیش‌ازپیش یاریگر باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.