مجید تریوه
مجید تریوه

مجید تریوه

تکلیف آزمون پایه ششم ابتدایی مشخص شد.

تکلیف آزمون پایه ششم هم مشخص شد

نویسنده : بهمن قره داغی - ساعت ٧:٤٧ ق.ظ روز ٢٦ فروردین ۱۳٩٤

متن نامه ابلاغی دفتر آموزش دبستانی به استان ها :

با سلام و احترام ؛ از آنجا که واحد های آموزشی و آموزگار

 ملزم است ، گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی دانش آموز را

در هر ماده درسی بر اساس ارزشیابی های به عمل آمده

فرایندی (کتبی ، شفاهی و عملی ) و اطلاعات جمع آوری شده

در پوشه کار و دفتر مدیریت فرایند های کلاسی، تحلیل و تفسیر

نموده و در طول هر نوبت با توجه به اهداف آن درس، در دو

نمون برگ الف و ب مصوب در سیصد دهمین جلسه کمیسیون

اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و

پرورش به تاریخ 23/10/93 به شکل توصیف عملکرد

و  مقیاس‌های رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیازمند

آموزش و تلاش بیشتر و نیازمند آموزش و تلاش مجدد ،

توصیف و گزارش کند.

 بر این اساس انتظار می رود استان ها در نوبت دوم و شهریور

، برای دانش آموزان پایه ششم ، گزارش پایانی پیشرفت

تحصیلی– تربیتی (فرم الف –ب ) بر اساس بررسی های طی

سال تحصیلی و عملکرد آزمون پایانی با در نظر داشتن موارد

زیر، اقدام نمایند:

  • آزمون پایانی (خرداد / شهریور) به عنوان یکی در کنار  
  • سایر شواهد و اطلاعات به دست آمده پیشرفت تحصیلی  
  • دانش آموزان در نظر گرفته شود . از بزرگ نمایی و سایر  
  • رفتارهایی که پیامدهای ناگواری چون ایجاد اضطراب ...  
  • در پی دارد، جدا خودداری گردد.
  • اختیار تصمیم گیری در خصوص طراحی آزمون به شکل  
  • مدرسه ای ، منطقه ای و یا استانی به استان واگذار می  
  • گردد .

  • از آنجا که آزمون مداد – کاغذی فاقد صلاحیت لازم برای  
  • سنجش تمام اهداف آموزشی می باشد  در طراحی آزمون  
  • ها تلاش گردد  سوالات به گونه ای باشد که ضمن توجه به  
  • انواع آنها ، سطوح بالای یادگیری دانش آموز (تجزیه و  
  • تحلیل ، ترکیب و ارزشیابی) را مورد سنجش قرار دهد .

  • در هر آزمون ، بارمها در مقابل هر سوال به شکل رتبه  
  • ای درج گردد . 
  • تصحیح هر آزمون توسط معلم و با تعیین رتبه عملکرد  
  • دانش آموز در هر سوال صورت گیرد. در مجموع در هر  
  • آزمون، نظر معلم تعیین کننده سطح دسترسی دانش آموز به  
  • اهداف آن آزمون خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.