توهمی به نام بازگشت نمره به کار نامه دانش آموزان ابتدایی
ارزشیابی کیفی توصیفی الگویی است که هدف آن کمک به بهبود یادگیری و تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برا ی تصمیم گیری در باره ارتقا دانش آموز است . الگویی که در آن نه صرفا به فرایندها پرداخته می شود و نه خاص به نتایج، بلکه ترکیبی از هردو هدف را ، دنبال می کند . بر این باور گزارش پیشرفت تحصیلی در دوه ابتدایی ( پایه اول تا ششم )، یا همان بازخورد پایانی ، که معلم با عنایت به وظیفه ی پاسخگویی ،در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه و خردادماه و در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت های فردی دانش آموز و با استفاده از شواهد و اطلاعات جمعآوریشده در پوشه کار و سایر مستندات مثل رویداد نگاری، دفتر مدیریت فرایندهای یادگیری و...، جهت ارائه به ذینفعان (والدین، دانشآموز و مدیریت مدرسه) تکمیل مینماید. نیز طبق آخرین مصوبه یعنی سیصد دهمین جلسه کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 23/10/93 به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاسهای رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و مجدد ( فرم ب) توصیف و گزارش خواهد شد . لذا این جمله که بازگشت نمره به کارنامه دانشآموزان ابتدایی از کجا آمده و چرا ارائه و چه هدفی را دنبال می نماید و .... در جای خود قابل تامل و البته بسی تاسف است.
این خبر راهم خبرگزاری ها ، به مصداق مثل «کاه کوه کردن»و یک ‹‹ کلاغ چهل کلاغ کردن » بیش از واقعیت آن، بزرگ کردند و که البته این ذات ژورنالیست غیر متعهد است به هر حال ما نشنیده می گیریم و شما نیز هم .
این مطلب از وبلاگ جناب آقای دکتر قره داغی کپی شده است .