راهنمای ثبت دفتر مدیریت فرایند های کلاس مخصوص استان اردبیل می با شد .
همکاران محترم ،با عنایت به ارایه توضیحات در خصوص جداول موجود در محتوای این دفتر (صفحه 7)،توضیحات تکمیلی در خصوص تنظیم جدول شماره 5 ،به شرحذیل تقدیم می گردد.انتظار می رود در کنار پوشه ی کار وسایر مستندات ارزشیابی توصیفی به فرا خور نیاز از این دفتر استفاده گردد .
1-دو ستون عمودی در نظر گرفته شده در جدول شماره 5 ستون اول برای نوبت اول و ستون دوم برای نوبت دوم می باشد . در جدول عنوان دروس ،درس ها نوشته شوند.
2-برای پایه های اول ودوم که تعداد دروس آن ها نسبت به پایه های دیگر کمتر است می توان یک صفحه را به دو قسمت تقسیم کرد که قسمت بالای ستون برای نوبت اول وقسمت پایین ستون برای نوبت دومدر نظر گرفته شود .
3-هرگز نباید ازمقیاس های خ خ---خ ---ق ق-----ن ت استفاده نمود .
4 - اگر از سایر ابزار های ارزشیابی مانند (چک لیست و پوشه کار )برای درسی استفاده شود باید در پایان نیمسال در دفتر ثبت و برای همان درس ،یک نتیجه کلی نوشته شود .
5- برای تهیه ی دفتر مدیریت فرایند های کلاس ،برای کلاس های شناور (دو یا چند معلمی) با صلاحدید مدیر مدرسه ومعلم تصمیم گرفته شود.(برای هر کلاس یک دفتر یا برای هر معلم به تعداد کلاس های مورد تدریس یک دفتر)
6-شروع ثبت دفتر مدیریت فرایند های کلاسی از مهر ماه می باشد .
۷ - بعضی از مواد درسی که مجموعه ای از چند ماده ی درسی هستند نباید جدا جدا نوشته شوند . مثال درس فارسی که شامل فارسی ، املا و انشا می با شد .
8 - با نوشتن دفتر مدیریت فرایند های کلاس ،استفاده از چک لیست در پوشه ی کار اختیاری می با شد .
9 - اگر همکاری ،از کلماتی مانند تعداد ، نسبت و یا در صد برای تو صیف عملکرد دانش آموزان در درس هایش استفاده می نماید مصداق هایش به عنوان مثال به شرح ذیل می باشد .
مثال :
تعداد : از 10 سوال به 8 سوال جواب داده است .
درصد :توانسته است به هفتاد درصد سوالات پاسخ دهد .
علامت : (+ ، - و . . . یا استفاده از انواع رنگ ها و . . . )
یا در آبان ماه نسبت به مهر ماه پیشرفت کرده است .
((توجه )) استفاده از هر گونه علایم ورنگ و . . . بایستی معنی دار بوده ودر پایین یکی از صفحات دفتر مدیریت فرایند های کلاس توضیح داده شود تا برای بازدید کننده ، اولیا ، مدیر و . . . مشخص باشد .